Duiken - Reisverslag uit Iboih, Indonesië van Eric van de Put - WaarBenJij.nu Duiken - Reisverslag uit Iboih, Indonesië van Eric van de Put - WaarBenJij.nu

Duiken

Blijf op de hoogte en volg Eric

02 Februari 2013 | Indonesië, Iboih

Vandaag om 8:45 wakker gemaakt door Marcel. Vannacht veel regen gehad. Daardoor wat minder geslapen. Maar lekker gedoucht en daarna aan het ontbijt. Het blijft altijd lekker die nasi goreng bij het ontbijt. Maar ik sla over. Neem maar het geroosterde brood met omelet en de pannenkoek met banaan. Daarna zijn we het dorpje ingelopen om te kijken hoe laat we konden duiken. Dit was om 14:00uur. Onze namen op het duikbord gezet en daarna weer terug gelopen naar ons resort. De snorkel set uit de kamer gepakt en gaan snorkelen voor onze kamer in de zee. Helaas begint het te regenen na een tijdje. We moesten het water toch uit om even te lunchen. De nasi goreng lijkt me nu een betere keus dan voor het ontbijt dus die neem ik.
Om 13:30 naar Rubiah Tirtiah om te gaan duiken. Dit is de duikschool waar we vorig jaar ons PADI hebben gehaald. De duik was vrij heftig. Een erg sterke stroming rond het eilandje. Door de stroming moest je je soms vasthouden aan de rotsen. Daarna met de stroming meegenomen langs mooi koraal etc etc. Weer opgepikt met de boot er terug gevaren naar Iboh. Ik ben zelf misselijk van de golven en als we aan wal gaan sta ik bijna te kotsen. Duikspullen schoongemaakt en daarna rustig terug gelopen naar de kamer. Lig nu lekker in de hangmat en gaan straks lekker eten in het dorp. Morgen huren we een scooter is het plan.
Voor straks, slaap lekker.