Vlucht naar Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Eric van de Put - WaarBenJij.nu Vlucht naar Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Eric van de Put - WaarBenJij.nu

Vlucht naar Dubai

Door: ericvandeput

Blijf op de hoogte en volg Eric

25 Februari 2012 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Vandaag vliegen we naar Dubai. We hebben een ontbijtpakket geregeld in het hotel omdat we om 6:30 met de taxi naar de luchthaven gaan en geen ontbijt kunnen hebben in het hotel. 6:30 Uitgecheckt en zoals was afgesproken stond er een ontbijt pakketje klaar voor Marcel en mij.
Hup de taxi in en op naar de luchthaven. Gelukkig hebben we al ingecheckt voor de vlucht en dan hoef je niet zo mega vroeg er tezijn. 40 Min met de taxi en dan zijn we er. Rugzakken afgegeven en nog even wat gedronken op de luchthaven. Het blijft een mooie luchthaven die van Bangkok. Het vliegtuig vertrekt optijd en komt dus ook optijd aan op Dubai. Wij zijn een van de weinigen die in Dubai blijven, de rest vliegt door.
Door de douane, visumstempel en hup naar de bagageband voor de rudzakken. Volgens mij hadden ze al 10 rondjes gemaakt op de band voordat wij ze oppikten. Rugzak uit de hoes en op de rug naar de taxi. We hadden in Nederland al een hotel geregeld. We verblijven 2 nachten in het Hilton Dubai Creek hotel. We hadden een kamer met executive lounge service. Dat betekend de gehele dag door non. alcoholische drankjes en tussen 18 en 22 uur happy houre met hapjes en alcoholische drankjes. Je betaald iets meer maar dat heb je er al uit met zijn tweeën bij 3 vodka/jus pp. En dan de kamer, SUPER!!!! Wat een uitzicht, over de creek en in de verte de nieuwe stad met zijn mega hoge gebouwen. Vanavond gaan we nog even naar de gold shouck en naar het hoogste gebouw van de wereld de Burj al Khalifa. In de shouck werd ons al snel van alles aangeboden. Er zijn daar overal van die (geheime) winkels met nep spullen. We zijn er snel klaar mee en gaan wat eten bij de fontijn vlakbij de Burk al Khalifa. Daarna terug naar het hotel en lekker slapen. De gordijnen blijven open zodat we over de Dhow warf en de stad kunnen kijken vanuit bed. Welterusten