Laatste dag Pulau Weh - Reisverslag uit Payalabe, Indonesië van Eric van de Put - WaarBenJij.nu Laatste dag Pulau Weh - Reisverslag uit Payalabe, Indonesië van Eric van de Put - WaarBenJij.nu

Laatste dag Pulau Weh

Door: ericvandeput

Blijf op de hoogte en volg Eric

09 Februari 2012 | Indonesië, Payalabe

Vandaag de laatste dag Pulau Weh. Een dag langer dan gepland. We konden uitslapen maar dat lukte ons niet. Om 8 uur al aan het ontbijt. En om 9 uur op de scooter. Marcel heeft nog last van zijn oren na het duiken. Even langs de apotheek maar die verwees ons naar het ziekenhuis. Eerst nog even de markt op geweest en alle vis die we gister onder water zagen lag nu op de tafels op de markt. Wij daarna op de scooter naar het ziekenhuis. Op de eerste hulp is Marcel zijn oor uitgespoten. Wat niet hielp maar de dokter vertelde dat het na een paar dagen wel over zou gaan. Daarna zijn we naar Gapang gereden en hebben we geluncht bij een restaurantje aan het strand. Lekker ordinair frietjes maar wel met tonijn. Waarschijnlijk die we daarvoor op de markt hadden zien liggen en de dag er voor naast ons zwom tijdens het duiken. Weer verder met de scooter naar "punt 0" dat is het noordelijkste puntje van Indonesië. Scooter geparkeerd en even rond gekeken. Ik had mijn flesje icetea in een vakje bij de scooter gelaten en dat werd al snel opgemerkt door een van de apen en die ging er dan ook snel met zijn buit vandoor. Toen weer terug naar het hotel. Onderweg nog even wat gedronken bij een resort wat er er mooi uitzag. En wat zit er ook weer: Nederlanders! Verder gereden kwamen we langs de duikschool waar we ons PADI gehaald hebben en daar natuurlijk ook nog even afscheid genomen. Toen de laatste etappe. Ik rij lekker op mijn scooter en merk wat rijd hij vreemd. Heb ik een lekke band ergens in de bergen. Na 4 kilometer komen we gelukkig een dorp tegen en het eerste wat we zien is een fietsen/scooter maker. Resultaat een nieuwe binnenband en 4? armer. Daarna maar snel naar het hotel gereden en nog even lekker in de zee gezwommen. En dat was de laatste dag Pulau Weh. Maar het is echt een eiland wat de moeite waard is.

• 09 Februari 2012 - 18:04

Jaap:

ik hoor wel van alles meegemaakt
    lekke band en hoe gaat het nu met Marcel de oortjes al weer los
    en nog gefeliciteerd met jullie
    duik brevet.
    hier verder alles oke gr. daar
    en maar weer tot de volgende ronde.

• 10 Februari 2012 - 10:45

Fam.Duiverman :

hallo lui,lezen elke dag het verslag van jullie reis. Schitterend daar!! Ik geloof dat jullie wel genieten. Het is in ieder geval iets minder koud als in Holland. Veel plezier en we blijven jullie volgen. Groeten van Syl, Ans & Wim.