regentijd - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Eric van de Put - WaarBenJij.nu regentijd - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Eric van de Put - WaarBenJij.nu

regentijd

Door: ericvandeput

Blijf op de hoogte en volg Eric

20 Februari 2012 | Indonesië, Batavia

Vandaag voor het eerst echt gevoel gehad dat we in de regentijd zitten. Om 8 uur regend het pijpenstelen. Ik heb zelf tot 8:45 op de veranda gezeten. Toen Marcel maar wakker gemaakt. 'Ik wil slapen' was het antwoord. Opgestaan en naar het ontbijt. We hadden afgesproken met Matt En Nicole om Nicole uit tezwaaien. Ze gaat verder met haar reis rond de wereld en vertrekt naar Nieuw Zeeland. Nadat ze was vertrokken zijn we terug naar het hotel gegaan en even wat gelezen. Maar omdat het nog een beetje regende en we nog een massage tegoed hadden hebben we die gelijk ingelast. Dit zat bij de prijs van de kamer in. Daarna zijn we gaan duiken om 14:30. Onze eerste duik nadat we ons PADI gehaald hebben. Toch een beetje spannend. Met de boot een stukje de zee op en hup het water in. Veel mooie vissen gezien en koraal en een schildpad van minimaal een 75cm of meer ( geen vissers gelul ). Het ging ook goed met Marcel en zijn oren. Uiteindelijk tot 17.5 m diepte gedoken. Erg gaaf!!!
Daarna nog even op het strand gelegen want het was inmiddels al de hele middag droog. Om 17:45 afgesproken met Matt en Nicole om naar de sun set aan de andere kant tegaan kijken. Helaas weinig sun set maar wel veel plezier. Daarna met ons vieren samen wat gaan eten in het dorp. Laatste avond samen. Ze gaan vrijdag door naar Australië.
Omdat de weersverwachtingen voor Gili niet zo goed zijn besluiten wij dinsdag naar Bali terug tegaan ipv 1 nacht zitten we er nu 2 nachten voordat we naar Bangkok vertrekken. We zijn benieuwd hoe het is veranderd nadat we er 10 geleden ongeveer zijn geweest. Ti's inmiddels laat en ga naar bed. Op naar Bali morgen 1:30min met de snelle boot.

• 20 Februari 2012 - 18:28

Jaap :

een goede reis naar Bali
    hier fris en vanmorgen was het wit
    gr daar doei