Laatste dag Pulau Weh - Reisverslag uit Stekker, Indonesië van Eric van de Put - WaarBenJij.nu Laatste dag Pulau Weh - Reisverslag uit Stekker, Indonesië van Eric van de Put - WaarBenJij.nu

Laatste dag Pulau Weh

Blijf op de hoogte en volg Eric

05 Februari 2013 | Indonesië, Stekker

Vandaag is onze laatste volle dag op Pulau Weh. Lekker rustig gestart vandaag. Een uurtje of 8 uur opgestaan. Lekker gedoucht en op naar het ontbijt. De meeste mensen waren waarschijnlijk al de deur uit.
Na het ontbijt 2 scooters gehuurd. En om 9:15 reden we op de scooter richting Sabang. Hier zijn we eerst naar de ochtend markt geweest. De verse vis ligt zo voor je klaar. Veel kleuren en nog meer geuren!
Vanaf Sabang zijn we naar het zuiden gereden richting Balohan. Vanaf hier vertrekt de boot naar Banda Aceh.
Op het eiland ligt ook een vulkaan maar deze konden we niet vinden. We rijden verder naar het zuiden waar we aan de kust aankomen. Super mooie stranden en geen toerist te vinden. Bij Keunekai heb je hotsprings. Dit stelt niet veel voor. Maar de kopi Aceh die we hebben gedronken bij een groep oude mannetjes was super.
We vervolgen onze weg in westelijk richting van het eiland. Mooie uitzichten en mooie stranden. Onderweg nog even op de strand gezeten. We waren de enige. Omdat we niet zeker wisten als de weg door liep naar Iboih hebben we besloten om te keren. We stoppen onderweg om te tanken in Keunekai. We drinken hier wat en raken on gesprek met een man die ons naar de vulkaan wil brengen. We rijden achter hem aan en staan even later oog in oog met de stinkende zwavel putten waar de damp uit opstijgt. Op verschillende plekken om je heen zie je de damp omhoog omhoog komen. Bij 1 put komt kokend water uit de grond. Een eitje erin, 6 min wachten en klaar. Na dit rijden we weer naar Sumur Tiga via Sabang. We landen uiteindelijk op het strand en liggen nog even lekker in de zon.
Om 19:30 gaan we aan het diner buffet. Daarna de rekening betaald en naar de kamer om in te pakken. Morgen om 6 uur zal de wekker gaan :-( We hebben een lange reisdag voor ons.

Welterusten.