Op naar de Borobudour. - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Eric van de Put - WaarBenJij.nu Op naar de Borobudour. - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Eric van de Put - WaarBenJij.nu

Op naar de Borobudour.

Door: ericvandeput

Blijf op de hoogte en volg Eric

16 Februari 2012 | Indonesië, Batavia

Weer heerlijk geslapen vannacht. En om 8 uur al wakker. Rustig opgestaan, gedouchst en lekker ontbeten. Omdat we vandaag van kamer moeten verhuizen even snel alles in de rugzak gepropt. En de waardevolle spullen wilden we afgeven bij de receptie zo dat wij de Kraton in konden. Maar onze spullen mochten gewoon in de kluis blijven tot dat we weer terug waren.
Wij door het paleis van de sultan van Jogyakarta met een gids. Ziet er erg mooi uit. De sultan heeft in Nederland gestudeerd teminste de vorige dan. Om een uurtje of 12 weer terug naar het hotel om te verkassen naar de andere kamer (jammer genoeg een mindere dan eerst). sMiddags even aan het zwembad gelegen maar dat was geen succes, een echte tropische regenbui op ons kop. Uurtje of 15:45 wilden we toch wat snel eten. Ja en dan ga je toch naar de KFC. Sta ik net mijn crispy chicken burger tebestellen belt mijn moeder. Even contact met Nederland altijd leuk om tehoren dat het daar kouder is dan hier (regen hebben we hier inmiddels ook)
Het regend inmiddels 3 druppels minder en besluiten om 16 uur dan toch maar naar de Borobudour tegaan. Snel een taxi geregeld en op weg. Tis toch al snel een uurtje rijden. En het blijft regen. Aangekomen bij de Borobudour worden we gelijk bestromd door mannen die ons een paraplu willen verhuren voor 5?. Veel teveel geld dus maar een souveniershop in en er 1 gekocht voor net geen 5?. Ja ja we blijven Nederlanders. Inmiddels al 17 uur geweest. Wij naar het loket om een kaartje tekopen om naar binnen temogen. Aangekomen bij het loket is de Borobudour om 17 gesloten!!!! *u*!!!!! Het is geopend van 6 uur tot 17 uur. Tja zit je een uur in de taxi voor Jan met de korte je weet wel. Ik lag helemaal dubbel eigenlijk en Marcel ook. Uiteindelijk heeft een gast op een scooter voor de taxi uitgereden naar punt waar je nog net de bovenkant van de tempel kan zien en de Merapi er bij.
Daarna weer terug naar het hotel even een drankje gedronken wat gegeten en vroeg naar bed. Morgen vliegen we naar Bali om 8 uur met Garuda Indonesia. Vanaf Bali met de boot naar een van de Gili eilanden. We hebben er zin in!!!!