Van Gili naar Bali - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Eric van de Put - WaarBenJij.nu Van Gili naar Bali - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Eric van de Put - WaarBenJij.nu

Van Gili naar Bali

Door: ericvandeput

Blijf op de hoogte en volg Eric

21 Februari 2012 | Indonesië, Batavia

Vanochtend redelijk optijd opgestaan. 8:20 Naast ons bed. Even naar het ontbijt en daarna de rugzak weer ingepakt. We hadden onze was laten doen dus alles moest weer opmaat voor de rugzak gevouwen worden. Om een uurtje of 10:15 uitgecheckt en met paard en wagen naar boot. Op het Gili Trawangan is geen gemotoriseerd verkeer.
De boot vertrekt om 11 uur en we zijn er om 10:30. 10 Min. later komen Nicole en Matt aan gefietst om ons uit tezwaaien. Om precies 11 uur komt de boot aan en kan de bagage aan boord en daarna de passagiers. 1 1/2 Uur met de boot naar Bali. Alles gaat goed en ik word niet misselijk. Aangekomen merk je gelijk hoe druk Bali is. Je word bestormd door verkopers, taxi drivers en nog meer mensen die wat aan je kwijt willen. Uiteindelijk gaan we met 2 Kiwi's richting Kuta. We hadden op Gili al een hotel geboekt voor Kuta zo kunnen we er rechtstreeks naar toe. Mooi hotel naast het Hard Rock hotel. Een groter contrast dan Gili kan je niet hebben. 10 Jaar terug al druk maar nu nog drukker.
Spullen in de kamer gezet en naar het zwembad. Even lekker een paar cocktails gedronken. Nog een contrast is dat de prijzen hier echt hoog zijn.
Tegen de avond zijn we naar Ku De Ta gegaan dit is een lounge bar/restaurant. Dit is een populaire spot om de zonsondergang tezien. 4 Cocktails gedronken en de prijs...... daar konden we 2 nachten voor overnachten op Pulau Weh. Maar wel lekker waren ze. Het grappige is dat Ku De Ta nog geen 500 meter van ons hotel lag waar we 10 jaar terug zijn geweest. Toen nog tussen de rijstvelden en nu tussen de mode winkels. Marcel heeft hier nog een korte broek gekocht.
Daarna wat gegeten bij de Kopi Pot en nog een paar cocktails gedronken bij de Macaroni club(happy hour). Het speelt nog even in onze gedachte om uit tegaan maar bij het hotel besluiten we toch maar naar bed tegaan. En dat doen we dus ook.