Van Medan via Jakarta naar Yogjakarta . - Reisverslag uit Cokrodmingratan, Indonesië van Eric van de Put - WaarBenJij.nu Van Medan via Jakarta naar Yogjakarta . - Reisverslag uit Cokrodmingratan, Indonesië van Eric van de Put - WaarBenJij.nu

Van Medan via Jakarta naar Yogjakarta .

Blijf op de hoogte en volg Eric

11 Februari 2013 | Indonesië, Cokrodmingratan

5Uur 45!

Ja! dat was de tijd dat we wakker gebeld werden door de receptie. We staan gelijk op, douchen ons en ontbijten. Om 7 uur staat onze taxi klaar naar de airport. 40 Minuten doet de taxi er over om van Deli river hotel naar de airport te komen. We hadden al in gecheckt maar konden alleen onze boarding passen niet uitprinten. Voor de incheck balie onze rugzakken in onze opvallende gele hoes gedaan om er een mooi strak pakketje van te maken moest er dit keer weer een touwtje om heen. Dit word gedaan aan de andere kant van de hal en kan je daarna weer achteraan sluiten.
De vlucht zelf met Garuda Indonesia duurt van Medan naar Jakarta 2 uur en 10 min. Het toestel zit niet vol en we hebben samen 3 stoelen tot onze beschikking. Nu moeten we 2 uur wachten in Jakarta op onze doorvlucht naar Jogyakarta. We zijn even naar buiten gelopen en daarna nog 3 keer het zelfde rondje binnen gedaan. Om 1 uur vertrekt onze vlucht naar Jogyakarta en daar komen we 50 min later aan. Deze vlucht met Garuda zat ook niet vol en nu hebben we beide 3 stoelen voor ons zelf.
Op de airport een taxi geregeld naar het hotel. We blijven 1 nacht in The Phoenix hotel in Jogyakarta. We hebben een super mooie kamer met uitzicht op het zwembad en een stukje stad.
We ploffen bij het zwembad neer en blijven daar 2 uurtjes liggen. Ik ben daarna alleen even de stad in gelopen om naar de kapper te gaan. Tenminste iemand zoeken die met een tondeuse om kan gaan. En dat is gelukt. Moest het alleen zelf nog even bijwerken met de tondeuse van de kapster.
Terug gelopen en even gedoucht en daarna met Marcel de stad weer in gelopen. We eten bij restaurant waar we vorig jaar ook gegeten hebben maar waar ik nu even niet van op de naam kan komen. We storten beide in en besluiten dat we morgen wat later beginnen aan onze toer. 10 Uur ipv 8 uur. We lopen terug en douchen nog maar eens en duiken het bed in en nu om 22:33 gaat het licht uit en gaan we slapen.

Welterusten.