Vroeg op!! - Reisverslag uit Cempa, Indonesië van Eric van de Put - WaarBenJij.nu Vroeg op!! - Reisverslag uit Cempa, Indonesië van Eric van de Put - WaarBenJij.nu

Vroeg op!!

Blijf op de hoogte en volg Eric

13 Februari 2013 | Indonesië, Cempa

Vandaag om 4 uur op!!! Het moet niet gekker worden. Om 5:30 verzamelen in de lobby van het hotel. We gaan de zonsopgang zien op de Borobudour. Ja en dat moet om 4 uur! Omdat we in het Manahora hotel bij de Borobudour zitten kunnen we vanuit het hotel in 5 min de Borobudour beklimmen. Het is super mooi. Om half zes kwam de zon op. Mooie kleuren op de Borobudour. Omdat we om 9:10 vliegen en een half uur voor vertrek moeten in checken is het nog best een race tegen de klok. De taxi rit van de Borobudour naar de airport is 1 uur en 20 min. En we vertrekken om 6:50. Maar wat gebeurd er onderweg krijgt onze taxi een ongeluk! Een scooter met een vader, zoontje en dochtert op de scooter draait de weg op voor onze taxi en BOEM! zo in de rechter zij van de taxi. Kinderen op de grond incl. vader. Iedereen verdwaasd kijkend. De chauffeur regelt zijn dingen en we kunnen verder. De race gaat verder. Uiteindelijk zijn we om 8:20 op de airport. Op tijd! NET! We vliegen direct van Jogyakarta naar Bali met Garuda Indonesia. 9:10 vertrek en om 11:25 aankomst. We hebben al een hotel geboekt. We zitten in het Kuta Seaview. Hier vorig jaar ook geweest en nu weer. Midden in het leven van Kuta. We ploffen op een van de lounge sets neer en ik val in slaap. Wel even geluncht aan het zwembad en een lekkere cocktail gedronken. 1 cocktail is net zo duur als 1 overnachting in Tuk Tuk Samosir!! Dit zegt wel wat over de prijzen op Bali. Einde van de middag even naar de kamer gedoucht en daarna in Poppielane1 bij een boekings kantoor een ticket naar Labuan Bajo geboekt. We hebben toch maar besloten om naar Flores te gaan. We vliegen met Sky aviation om 10 uur en zullen om 11:25 in Labuan Bajo aankomen. Maar de stroom is uit gevallen en de boeking word telefonisch gedaan en we moeten later de ticket ophalen.
Na de boeking gaan we naar de zonsondergang kijken op Kuta beach. Hij blijft mooi op Bali die zonsondergang. Later op de avond drinken we een drankje in de Macaroni club en we eten daar een pizza. Ja Ja na 2 weken ken je alle soorten nasi goreng wel! Marcel wil nog wel uit maar ik zeg slapen want morgen weer een vroege dag! Om 7 uur zullen we een wake up call krijgen omdat we om 10 uur naar Labuan Bajo vliegen.

Welterusten.

• 14 Februari 2013 - 15:44

Jaap:

hallo daar in verwerwegistan

boek je wel gelijk een vacantie om uit te rusten
    want ik lees wel dat jullie straks vermoeid weer terug komen
    verders hier alles oke het sneeuwt hier lekker en een frisse wind

Groeten daar en nog een fijne vacantie

J & D