Naar Labuan Bajo - Reisverslag uit Cempa, Indonesië van Eric van de Put - WaarBenJij.nu Naar Labuan Bajo - Reisverslag uit Cempa, Indonesië van Eric van de Put - WaarBenJij.nu

Naar Labuan Bajo

Blijf op de hoogte en volg Eric

14 Februari 2013 | Indonesië, Cempa

Om 7 uur een wake up call van het hotel. Maar ik ben zelf 15 min voor e wekker wakker. Ik ga mij douchen en Macel erna. We gaan even ontbijten en daar checken we uit! We pakken een Taxi voor de deur van het hotel omdat dat een stuk goedkoper is dan via het hotel.
Om 10 uur vliegen we naar Labuan Bajo op Flores. We vliegen met Sky aviation. Het is een Fokker 50. Ja ja ons Nederlandse bloed kookt! Hahahhahahaha. De vlucht vertrekt zowaar 10 min tevroeg. Een 50% bezetting betekend 2 stoelen per persoon. De vlucht duurt 1 en 30 min. We vliegen over de Gili's en Lombok. Een mooie vlucht.
We landen optijd op Labuan Bajo/Komodo island airport. De terminal is niet veel groter dan een schuur. Maar er achter word een "echte" terminal gebouwd. De oude is wel grappig. De bagage word zo vanuit het vliegtuig op een balie gegooid. Lekker easy. We nemen een taxi naar ons hotel. Via hotelscombined kwamen we op bookings.com bij het Green Hill hotel in Labuan Bajo. Simpel hotel maar midden in het centrum. We lunchen bij Mediterrano. Zit tegen over ons hotel. Lekker geluncht.
Hierna regelen we 4 duiken over 2 dagen en een boot trip naar Rinca island. Hier leven de Komododragons.
Bij een kantoortje ernaast huren we 2 scooters en rijden langs de kust. Onderweg komen we langs het Golo Hill top hotel. Dit word gerund door 2 Nederlandse dames. We wilden hier eigenlijk verblijven maar het was vol! Maar eigenlijk ook wet niet. Ze houden altijd 1 kamer vrij voor gasten die zomaar komen aanlopen. We boeken voor 2 nachten en een optie op een derde. We rijden nog een stuk verder over een onverharde weg. Na een tijdje stop ik en zeg dit is niet tedoen. Teveel rotsen. SAvonds drinken we een drankje voor de kamer en eten weer bij het zelfde restaurant als vanmiddag. Lekker relaxt. Morgen weer vroeg op. 7:20 bij het duikcentrum zijn dus om 6:45 de wekker!

Welterusten