Duiken - Reisverslag uit Ujung, Indonesië van Eric van de Put - WaarBenJij.nu Duiken - Reisverslag uit Ujung, Indonesië van Eric van de Put - WaarBenJij.nu

Duiken

Blijf op de hoogte en volg Eric

15 Februari 2013 | Indonesië, Ujung

Vandaag vroeg opgestaan 6:30. Om 7:15 moeten we op het duikcentrum zijn. We gaan vandaag met een groep van 6 personen duiken bij Manta point en een andere, Batu Bolong. We vertrekken om 7:30 nadat we de tickets voor het Komodo national park hadden gekocht hierin bevinden zich de 2 duikplekken. We moeten 2 uur varen naar Manta point. De groep bestaat uit 1 Chileense, 2 Zwitsers, 1 Engels/Fransman en wij tweeën. We varen langs verschillende eiland waarvan de meest onbewoond zijn.
We komen aan op de eerste duik spot en trekken onze duikpakken aan fles op de rug etc etc. Springen van de boot het water in. Binnen 2 minuten zien we een haai. Een white tip. Nog geen 5 minuten later de eerste Manta rog. GROOT dat ze zijn! Minimaal 2,5 tot 4 meter. Daarna nog een stuk of 10 gezien! Je ligt op een gegeven moment op de grond van de zee op 13 meter diepte. Een ziet die beesten over je heen zwemmen. SUPER MOOI! Op een gegeven moment houden we ons aan een rots vast en komt er een rog over ons heen zwemmen en poept op onze hoofden.
Na deze duik gaan we verder naar de volgende duik spot. Hier zien we weer een haai en een schildpad.
Na deze duik lunchen we op de boot en varen hierna terug naar Lubuan Bajo.
We waren vanochtend uit gecheckt zonder te betalen uit het hotel en daarom stond de eigenaar tewachten bij de duikschool. Foutje van ons. We dachten dat we bij de reservering betaald hadden maar dat moest ter plekke.
Schone was en rugzak opgehaald op de duikschool en op weg naar het Golo Hill top hotel. Hier zitten we vannacht. Bij aankomst springen we in het zwembad. Savonds eten we in het dorp en gaan weer op tijd naar bed. Morgen weer duiken maar ook weet om 6:30 op!

Welterusten