Komodo dragon. - Reisverslag uit Ujung, Indonesië van Eric van de Put - WaarBenJij.nu Komodo dragon. - Reisverslag uit Ujung, Indonesië van Eric van de Put - WaarBenJij.nu

Komodo dragon.

Blijf op de hoogte en volg Eric

16 Februari 2013 | Indonesië, Ujung

Voor de verrassing vandaag maar weer eens vroeg op. Om 6:30 gaat de wekker. Vandaag gaan we naar Rinca island waar de Komodo dragon leeft. Maar eerst aan het ontbijt. Daarna gelijk naar het dorp waar de duikcentrum zit. De boot om 7:30 weer op. We gaan met dezelfde personen als gister. We moeten eerst weer 1 1/2 uur varen voor er op de eerste duikplek zijn. Duikpak aan en hup het water weer in. Bijna 50 min gedoken. Gelijk al een haai toen we er net in waren.
Van hier 30 min verder gevaren en weer het water in. Dit was een wat rustiger duik. Weinig stroming zeepaardjes etc etc gezien. 55 Min gedoken en daarna een lunch aan boord van het schip. Tijdens de lunch vaart hij rustig richting Rinca island. Hier leven de Komodo dragons.
Helaas betrekt het weer.
Komen aan bij het eiland en krijgen 2 gidsen toegewezen. 1 Voor de groep en er 1 er achter. Dit voor de veiligheid. We komen gelijk al 6 tegen liggend bij de ingang. Ik denk eerst zelf nog dat het beelden zijn! Maar als de Chileense dame richting een andere persoon loopt word ze terug geroepen en blijken de "beelden" echte te zijn. Ze bewegen! We lopen een uur door het gebied en komen er nog een paar tegen en ook een waterbuffel. Het laatste half uur regent het hard! Zeik nat worden we. We lopen richting de boot en de gehele terugweg regent het op de boot. Net voor Labuan Bajo word het droog! 1 1/2 uur regen gehad op de boot.
We rekenen af op het duikcentrum en gaan achter op de taxiscooter naar het hotel. Daar duiken we nog even het zwembad in! Savonds regent het weer en eten in het hotel. 2 Nederlandse dames komen bij ons aan tafel zitten en eten samen. Daarna nog even uit geweest in Paradise bar niet ver van het hotel. Eigenlijk wilden we op tijd in bed maar dat word hem niet helemaal. 2 Uur 15 liggen we er in ipv 22 uur. Het was erg gezellig met Inge en Moniek. Morgen vliegen we naar Bali voor 3 nachten. Hebben we zin in.

Welterusten