Taxi, boot, taxi, vliegtuig, taxi, boot - Reisverslag uit Stekker, Indonesië van Eric van de Put - WaarBenJij.nu Taxi, boot, taxi, vliegtuig, taxi, boot - Reisverslag uit Stekker, Indonesië van Eric van de Put - WaarBenJij.nu

Taxi, boot, taxi, vliegtuig, taxi, boot

Blijf op de hoogte en volg Eric

06 Februari 2013 | Indonesië, Stekker

Vandaag een lange reisdag. Om 6 uur gaat de wekker :-( We douchen ons, gaan even snel ontbijten en we pakken onze laatste spullen in. Om 7 uur gaan we met een busje naar de haven. Maakt niet uit of je al een ticket hebt maar vol is vol en dan vertrekt hij. Om 8 uur vertrekt de boot richting Banda Aceh. Het is de snelle boot die doet er 45 min over, de langzame 2 uur. Om bijna 9 uur gaan we van de boot. Freddie van het resort waar we verbleven staat ons op te wachten. Hij had ons gevraagd als we wat mee wilden nemen vanaf Pulau Weh naar Banda Aceh. En hij brengt ons naar het Tsunami museum. Mooi gebouw maar tentoongestelde dingen stellen niet veel voor. Maar je moet er geweest zijn. Vanaf het museum gaan we naar de airport. We vliegen met Air Asia om 12:25 naar Medan. Het is 55 min vliegen. Gelukkig vertrekt het vliegtuig te vroeg en hierdoor komen we ook te vroeg aan. Tijdens het wachten op onze rugzakken regelt Marcel een taxi naar Lake Toba. Voor 400000 IDR (30€) hebben we een taxi voor 2 personen. Het is een rit van 4,5 uur. incl een pauze van 15 min. We moeten er om 18 uur zijn want dan gaat de laatste boot naar Tuk Tuk(denken we). De taxi rijd voor op de airport en we laten hem nog even langs Susi Air rijden om onze tickets voor de terugweg op de juiste naam te zetten. Op mijn ticket stond alleen mijn voornaam en verder niks. Niet dat als we straks terug vliegen ik niet mee kan. De rit kan beginnen. Ik dacht dat we op de terug weg zouden vliegen maar het blijkt dat we op de heen weg ook vliegen maar dan 5cm boven het asfalt. Maar dat laag vliegen helpt niet! We komen om 18:10 aan bij de ferry. Gemist dus!!! Maar de man van het taxibedrijf verteld ons dat er om 19 uur nog 1 gaat. God zij dank! We hebben even koffie gedronken bij het taxibedrijf en om 18:30 zijn we naar de ferry gebracht. Er is nog 1 persoon op de boot. Maar net voor vertrek komen er nog 8 op. 1 Nederlandse familie. Halverwege de boot tocht begint het te regenen. Onze rugzakken maar in de regenhoes gedaan anders was alles nat geworden. De ferry zet ons af bij Romlan waar we overnachten de komende 4 nachten. Nadat we ons gedoucht hebben gaan we wat eten in het restaurant van het resort. Hier zit Sylvia en Duitse dame die we op Pulau Weh hadden ontmoet ook. Na het eten samen met haar wat gedronken. En om 12 uur naar bed. Dit was de langste reisdag in ons programma.

Welterusten.