Laatste dag Lake Toba - Reisverslag uit Stekker, Indonesië van Eric van de Put - WaarBenJij.nu Laatste dag Lake Toba - Reisverslag uit Stekker, Indonesië van Eric van de Put - WaarBenJij.nu

Laatste dag Lake Toba

Blijf op de hoogte en volg Eric

09 Februari 2013 | Indonesië, Stekker

Vandaag is de laatste dag dat we op Tuk Tuk in Lake Toba zijn. We staan om 8:30 op. Heb heerlijk geslapen vannacht. Het weer is mooi en doen lekker rustig aan. Om 9:30 aan het ontbijt en daarna nog even rustig op het terras bij de kamer gezeten. Om 12 uur pakken we de boot naar Parapat. Dit is ongeveer 30 min varen. Tuk Tuk ligt namelijk op een eiland midden in het Toba meer. Aangekomen in Parapat begint het net te regenen. We schuilen even en als het wat droger word lopen we de markt op. We kopen gelijk maar 2 paraplu's. Je weet maar nooit wat er op je pad komt nog.
We zoeken eigenlijk het taxi bedrijf wat ons naar hier heeft gebracht. Bij een hotel vragen we waar het adres is wat op het kaartje staat. De receptionist regelt een busje wat door het stadje rijd en waar je op en af kan wanneer je wil. Hij levert ons af bij het juiste adres. Daar zit de chauffeur die ons naar Parapat heeft gereden. Hij herkend ons en we vragen hem of hij ons naar Siborong Borong kan brengen de volgende ochtend. Zijn Engels is niet zo goed maar na een tijdje krijgen we hem zover dat hij het begrijpt. De rit zal bijna 2 uur duren en kost 450000 IDR. Best veel geld! Maar we zullen wel moeten want vandaar uit vliegen terug naar Medan met een Cessna.
Bij de taxi standplaats loopt en jongetje rond en die wil dat Marcel met hem gaat gamen. Hij is erg fanatiek en kan niet tegen zijn verlies. Als Marcel voor ligt neemt hij de controller van Marcel over en dan ligt hij weer voor.
Na het gamen lopen we terug naar de haven en pakken we de boot naar Tuk Tuk.
Bij het guesthouse gaan we nog even bij het meer liggen in de zon. We denken er aan om het reisschema om te gooien en aan het einde toch maar naar de Gili's en Kuala Lumpur te gaan.
SAvonds eten we in het dorp en het word niet laat wat morgen moeten we om 6 uur op en op tijd de boot hebben. Rugzak is in gepakt en we gaan nu om 22 uur plat.

Welterusten